Pas tekstgrootte aan: A A+ A++

Bewonersplatform Zuidas

Fijnmazig OV Amsterdam

Het OV – ervaring en bereikbaarheid Amsterdam versus statistiek en buitengebied
Presentatie door BPZ bij bijeenkomst Fijnmazig OV     “Op 27 maart 2017 vond de tweede bijeenkomst plaats over de negatieve ontwikkelingen in het Amsterdamse Openbaar Vervoer. Ging de eerste bijeenkomst op 2 december vooral over de veranderingen die gepland zijn tegelijk met het gaan rijden van de NZ-lijn in 2018, nu lag de nadruk op de verslechteringen die al een tijd lang gaande zijn.
Cisca Griffioen van BPZ hield een presentatie waarin de bereikbaarheid vanuit Buitenveldert en Zuid naar verschillende ebstemmingen in kaart is gebracht. Conclusie is dat de meeste passagiers te maken krijgen met minstens een extra overstap en de criteria voor halte-afstanden verdienen volop aandacht. De norm is nog 400 meter, maar 10% is al 800 meter (Let wel: hemelsbreed). 400 blijft bij de “ontsluitende” lijnen. Tangenten 800 meter. We moeten heel goed opletten dat de gemeente die afstanden niet gaat oprekken.” Lees meer en bekijk de presentatie.
Resultaten OV-klantenbarometer 2016 door de Vervoerregio
“In de concessie Amsterdam waardeert de klant het OV beter dan vorig jaar. De waardering voor bus is met 0,1 punt gestegen naar een 7,6. Ondanks de vele werkzaamheden in de stad is de waardering voor de tram en metro gelijk gebleven ten opzichte van 2015 en wordt gewaardeerd met een 7,4.” lees verder
Wie, waar en hoeveel mensen werd gevraagd naar hun mening? De OV-Klantenbarometer is met bijna 90.000 meningen van reizigers het grootste onderzoek in het openbaar vervoer. Dat het onderzoek in het hele land op dezelfde wijze wordt gehouden is uniek in Europa. lees meer over het onderzoek en het gebied.
 

Lees verder over: Algemeen, OV.